Таблица лидеров


Популярные публикации

Отображаются публикации с наибольшей репутацией на 04/05/21 во всех областях

  1. 1 балл
    Из требований МБ по топливу нет никаких особо ограничений. Старым ДВС подходит евро-5 ДТ, меньшее количество серы компенсируют смазывающие присадки. Цетановое 51 и выше, вспышка 55°C и выше. Вязкость 2-4сантистокса. https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/131.0_en.html The ignition delay, in other words the time span between the injection point and spontaneous ignition, represents a measure of ignition quality. An excellent ignition quality, i.e. a high cetane number, signifies a low ignition delay. This is primarily important when starting, in particular with a cold start. The engine noise, smooth running, is also dependent on the ignition quality. DIN EN 590 specifies a minimum cetane number of 51; good commercial fuels however lie higher than this. The diesel fuel's ignition point, as measured by ISO 2719, must be higher than 55 °C. For combustion within the engine, this is in fact meaningless. Топливо как топливо единственное в зимнем топливе больше керосину делать нечего https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/137.0_en.html For all Mercedes-Benz commercial vehicles, passenger cars and vans, the addition of kerosene or aviation turbine fuel to improve the cold resistance is no longer permissible due to possible negative effects on the injection system due to insufficient lubricity. The use of gasoline is prohibited due to fuel lubricity deterioration and safety reasons (reduced flash point).
  2. 1 балл
    МЛ очень хорошо едет по бездорожью. Так что мы его зовём: "Сынок гелика".